Mgr. art. Ľubomír Timko

Narodil som sa v roku 1989 v Košiciach. Študoval som na Gymnáziu Štefana Moysesa v rokoch 2000 až 2008. V roku 2005 som objavil Maya 4.0 a vybral sa svojou cestou v 3D grafike. V úplných začiatkoch som pracoval aj v 3D studio Max 3, Rhinoceros 2.0 či Zbrush 2. Moje práce sa objavili aj v českom časopise Pixel, zaoberajúcom sa CG.

Po strednej škole som hneď nasadol na pracovný kolotoč ako 3D grafik pre firmu 3D people, ktorá sa dnes už volá Games Farm. Pracoval som na už zrušenom pokračovaní - 3D First-person RPG Kult 2.

V nasledujúcich rokoch som sa realizoval viac-menej ako freelancer, niekedy interne, niekedy externe, pre rôzne spoločnosti. Spolupracoval som na vývoji internetovej hry Age of Patrons. Počas tohto obdobia som taktiež priložil ruku k dielu na niekoľkých "hidden-object" hrách, reklamách.

V roku 2012 som nastúpil na VŠMU, odbor vizuálne efekty. Počas štúdia VFX som sa zaoberal niekoľkými vlastnými projektmi, ktoré som vypracoval od námetu, cez scenár, samotnú produkciu, aby som sa neskôr mohol sám venovať postprodukcii vlastného diela. Tiež som spolupracoval na tvorbe hudobných klipov a krátkometrážnych filmov v kooperácii s režisérmi na VŠMU.  Po piatich rokoch štúdia som obdržal titul Magister umenia z vizuálnych efektov ako jeden z prvých na Slovensku.

Posledné roky úzko spolupracujem so štúdiom Blue Faces ako šéf 3D oddelenia, kde mám na starosti budovanie pipeline, pracovných postupov, či edukáciu zamestnancov.

Som spoluzakladateľom firmy Rembrosoft, kde sa na pozícii CEO venujem tvorbe hier a outsourcingu aplikácií, či hernej grafiky.

Workshop na Súkromnej strednej umeleckej školy animovanej tvorby
Workshop na Súkromnej strednej umeleckej školy animovanej tvorby
Prehliadka Warner Bros štúdií v Los Angeles
Prehliadka Warner Bros štúdií v Los Angeles
Vrchol roku 2017, ja a fontána pre Zuzanu
Vrchol roku 2017, ja a fontána pre Zuzanu

Moje skúsenosti

2014-2018 - Blue Faces

Posledné roky som sa venoval VFX a outsourcingu projektov pre štúdio Blue Faces. Projektov, na ktorých som pracoval je nespočetne veľa. Patrili k nim pokročilé "matte-painty", face replacement, obrovské scény džungle, 3D charaktery, 3D assety pre internetové obchody, príprava podkladov pre natáčanie klipov v USA, výbuchy, dymy, lietajúce končatiny vojakov, tvorba 3D konceptov pre klientov či supervízia pre 3D animácie tvárí a charakterov.

Medzi moje povinnosti patrilo okrem managementu práce a ľudí v 3D oddelení, ktoré niekedy pozostávalo aj z 20 ľudí, aj spolupráca s externými dodávateľmi, návrh správnych a efektívnych postupov práce či definovanie presných technických postupov.

2012 - 2017 Štúdium VFX na VŠMU

Počas piatich rokov štúdia som pracoval na viac ako dvadsiatich krátkych filmoch a veľkom množstve iných formátovo príbuzných projektov. Spolu s hŕstkou mojich spolužiakov sme boli jedni z prvých študentov vizuálnych efektov v strednej Európe. Veľká vďaka za takúto príležitosť patrí - Prof. Mgr. Ľudovít Labík, ArtD.

2009-2014 - Freelancer

Venoval som sa tvorbe reklám do televízie, reklamných spotov určených pre internet, architektonickým vizualizáciám pre projekty ako Stein, Triblavina či obrovský projekt v Tatrách pre archiMEDES.

Stojím aj za viacerými "hidden object" hrami, assetmi do casual hier či za množstvom internetových hier. Spolupracoval som aj na celkovom vývoji hier pre Google Store.

Niektoré zo spoločností pre, ktoré som pracoval:

  • 2bugs
  • archiMEDES
  • Banzai Interactive
  • Blue Faces
  • Digital Art Force
  • Giant Propeller
  • Grip Games
  • Lightning Beetle
  • Realview
  • ROXX Swiss
  • Studio 727
  • Tox Production
  • The Easy Company
  • UPC
  • YIT

2009 - GamesFarm

Ako "Enviroment Artist" som pracoval na pokračovaní hry Kult: Heretic Kingdoms. Vtedy sa tvorilo pokračovanie pod záštitou jedného z popredných európskych developerov. Šlo o "first-person RPG". Ja osobne som tvoril domy, mosty, veľké hradné brány či stromy v štýle fantasy.

2007-2008 - Datacrea

Pomáhal som s prácami na slovenskom golfovom simulátore Creative Golf 3D. Išlo primárne o domčeky v okolí kurtov.

V čom pracujem

  • Autodesk Maya
  • Autodesk 3D Studio Max
  • Foundry Nuke
  • Foundry Mari
  • Pixologic Zbrush
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Premiere
  • Allegorithmic Substance Designer
  • Allegorithmic Substance Painter
  • Solidangle Arnold
  • Chaos Group Vray
  • Chaos Group Phoenix FD
  • SitniSati FumeFX
  • Unity Engine
  • Davinci Resolve

Pozri si making of z môjho posledného školského projektu - Jeden malý fór režiséra Martina Gondu. Ak máš záujem stiahni si aj moju diplomovú prácu presne TU